Архів / Archive

Головна » Статті » 2016_03_31_Lviv » Секція/Section_6_2016_03_31

БАЛАНСУВАННЯ ІНТЕРЕСІВ СТЕЙКХОЛДЕРІВ РИНКУ ПІДГОТОВКИ МОРЯКІВ

Шелест Тетяна

старший викладач

Київська державна академія водного транспорту

ім. Петра-Конашевича Сагайдачного

м. Київ

 

БАЛАНСУВАННЯ ІНТЕРЕСІВ СТЕЙКХОЛДЕРІВ РИНКУ ПІДГОТОВКИ МОРЯКІВ

 

Глобальна світова морська індустрія має в своєму складі систему навчання та підготовки морських фахівців. Регулятором глобальної галузі підготовки моряків виступає Міжнародна морська організація(ІМО) [1], яка діє через систему Конвенцій і стандартів.

Судновласники зацікавлені в наданні морякам якісної освіти ВМНЗ (вищими морськими навчальними закладами) і у випуску фахівців готових використовувати весь потенціал нових технологій на суднах. Підготовка моряків у відповідності до зростаючих вимог судновласників ускладнюється через: нестачу бюджетних коштів на придбання та модернізацію навчальних суден, лабораторій та тренажерного обладнання; підвищення вимог до забезпечення безпеки судноплавства; необхідність спеціальної підготовки судноводіїв для роботи на складних суднах з сучасною «начинкою» [2]; нестачу молодих викладачів з числа моряків, через великий розрив у оплаті праці в морі і у ВМНЗ; недостатню комплектацію викладацького складу ВМНЗ кадрами з досвідом практичної роботи на суднах оснащених засобами електронної картографії і іншим інтелектуальним обладнанням [3]. Водночас освітній процес ВМНЗ має високий потенціал розвитку, а саме: виконання системою підготовки моряків завдань відродження України як морської держави; збереження і розвиток українського ринку підготовки моряків як стратегічного ресурсу забезпечення кадрами світового флоту; довготривале утримання українськими морськими вузами конкурентних позицій на світовому ринку праці моряків; зростання попиту на підготовлений українськими морськими навчальними закладами командний склад; попит на світовому флоті на компетентних фахівців морських спеціальностей.

Судноплавні компанії з підвищенням світових стандартів до підготовки моряків відчувають дефіцит компетентних фахівців, обізнаних в сучасних технологіях навігації. В свою чергу ВМНЗ для забезпечення якісної підготовки кадрів потрібні значні кошти і постійне оновлення  МТБ.  ВМНЗ замислюються над посиленням конкурентоспроможності на ринку освітніх послуг та покращенням перспектив працевлаштування майбутніх випускників. Задачі кадрового забезпечення судноплавства вимагають залучення до ключових процесів функціонування ВМНЗ стейкхолдерів – суб’єктів галузі судноплавства зацікавлених в підготовці моряків. Організація такої взаємодії дозволить поступово вирішувати проблеми притаманні системі.

Система підготовки моряків є допоміжною галуззю в галузевій структурі морської галузі, тому необхідно зазначити що СК та ВМНЗ мають спільні інтереси на ринку підготовки моряків. В умовах відсутності у держави можливостей для фінансування розвитку ринку підготовки моряків, ВМНЗ необхідно переймати закордонний досвід організації взаємодії та використання позабюджетних джерел фінансування. Він свідчить про динамічний розвиток саме ендаумент-фондів як механізму формування інвестиційних ресурсів при реалізації освітніх та науково-дослідних проектів.

Балансування інтересів стейкхолдерів вимагає активізації їх взаємодії та формування позабюджетних джерел фінансування ВМНЗ для оновлення матеріально-технічної бази. В результаті вивчення існуючих підходів, щодо організації взаємодії стейкхолдерів на ринку підготовки моряків був виявлений стратегічний інструмент поєднання інтересів стейкхолдерів в системі підготовки моряків [4]. Таким інструментом повинен стати розвиток діяльності цільових фондів фінансування, або ендаумент-фондів.

Запропонований нами підхід направлений на збереження та посилення конкурентних позицій ВМНЗ на світовому ринку підготовки моряків, ефективне управління відтворення кадрів для СК, забезпечення Україні збереження місця в «білому списку» ІМО – країн які в повному об’ємі виконують вимоги Конвенції ПДНВ, зниження навантаження на державний бюджет за рахунок формування та функціонування ендаумент-фондів в сфері підготовки моряків, збільшення можливості працевлаштування випускників ВМНЗ за рахунок підвищення якості підготовки.

 

Список використаних джерел

1. International Maritime Organization [Electronic resource] – Mode of access: http://www.imo.org/en/About/Pages/Default.aspx

2. Васильева В. Новые технологии обучения моряков/ В.Васильева// Порты Украины – 2013.- № 3(125).- [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://portsukraine.com/node/3230

3. Электроника обеспечит безопасность судоходства [Електронний ресурс] – Режим доступу: Control Engineering Россия – №3(51) 2014 С.28-33 http://www.controlengrussia.com/otraslevye-resheniya/e-lektronika-obespechit-bezopasnost-sudohodstva-2/

4. Шелест Т.М.  Підходи до організації взаємодії стейкхолдерів на ринку підготовки моряків  / Т.М.Шелест // Сталий розвиток економіки. – 2016. - № 1[30]. – С. 206.

 

Категорія: Секція/Section_6_2016_03_31 | Додав: clubsophus (2016-03-31)
Переглядів: 280 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція/Section_1_2016_03_31
Секція/Section_2_2016_03_31
Секція/Section_3_2016_03_31
Секція/Section_4_2016_03_31
Секція/Section_5_2016_03_31
Секція/Section_6_2016_03_31
Секція/Section_7_2016_03_31
Секція/Section_8_2016_03_31
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 624
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0