Архів / Archive

Головна » Статті » 2016_03_31_Lviv » Секція/Section_7_2016_03_31

АЛГОРИТМ ВПРОВАДЖЕННЯ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ВАРТІСТЮ ПІДПРИЄМСТВ

Давидов Олександр

к.е.н., доцент кафедри фінансів та кредиту

Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

м. Харків, Україна

 

АЛГОРИТМ ВПРОВАДЖЕННЯ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ВАРТІСТЮ ПІДПРИЄМСТВ

 

Управління вартістю є інноваційною концепцією в Україні, реалізація якої потребує чіткого визначення алгоритму впровадження системи управління вартістю підприємств в сучасних економічних умовах.

Розуміння алгоритму впровадження системи вартісного управління засновується на пізнанні закономірностей функціонування цієї системи.

Реалізація системного підходу до вартісного управління забезпечується його цільовою спрямованістю на максимізацію вартості підприємств, яка виступає єдиним критерієм оцінки ступеню успішності дій менеджменту на шляху реалізації стратегії розвитку підприємств, формує універсальну систему управлінських координат, обумовлює відповідні способи досягнення мети вартісного управління.

Впровадження системи управління вартістю підприємств, перш за все, потребує вирішення проблеми цілепокладання у зв’язку з багатомірністю вартості та існуванням різних видів вартості, що оцінюється (ринкова, фундаментальна, інвестиційна, страхова, ліквідаційна і інші види вартості). Мета вартісного управління має бути конкретизована шляхом встановлення виду вартості, що максимізується.

Основою управління вартістю підприємства є її адекватна оцінка. При цьому першочергове значення має обґрунтування головного показника вартості та адаптація сучасних моделей оцінки вартості до українських економічних умов.

Для розуміння механізму реалістичної максимізації вартості підприємства потрібно чітко усвідомлювати чинники впливу на цей процес [1, с. 234].

Побудова системи вартісного управління передбачає виявлення ключових чинників вартості, які відображають рушійні сили її створення. Головні чинники вартості мають бути деталізовані на всіх рівнях управління за допомогою системи відповідних показників. Аналіз впливу чинників вартості на процес її формування дозволяє визначити сценарії майбутнього розвитку підприємства; розробити ефективну стратегію зростання вартості; ранжувати варіанти управлінських рішень у ситуації множинного вибору.

Важливе значення для впровадження системи вартісного управління має визначення стратегії розвитку підприємства у напрямку максимізації вартості. Ця стратегія трансформується в цільові нормативи збільшення вартості, на досягнення яких має бути орієнтовано планування, бюджетування та система мотивації менеджменту та персоналу.

Здійснення моніторингу вартості дозволяє створити на різних рівнях управління систему «раннього попередження» негативних процесів знищення («руйнування») вартості. Аналіз ефективності вартісного управління сприяє підтриманню активно-адаптивного стану системи управління вартістю підприємств.

З метою ефективного впровадження системи управління вартістю підприємств та успішної реалізації вартісної концепції необхідно дотримуватися багатьох важливих принципів.

Побудова системи управління вартістю засновується на таких принципах: універсальність; міждисциплінарність; динамізм функціонування системи в цілому, взаємодії її елементів та інституційного середовища; одноманітність під час побудови критерію оцінки вартості та визначенні центрів відповідальності; орієнтація на практичне застосування; можливість досягнення заданого цільового рівня точності моделювання з урахуванням загальнодержавної, галузевої та регіональної специфіки об’єкта дослідження; необхідність моделювання процесу створення вартості на основі основних чинників вартості; повнота, збалансованість і стійкість [2, с. 43-44].

В економічній науці не вироблено єдиного підходу щодо розуміння процесу впровадження системи управління вартістю як у частині кількості етапів та рівня їх конкретизації, так і змісту та послідовності даних етапів.

Зокрема, на думку одних вчених ефективне вартісне управління бізнесом складається з розробки стратегії створення вартості для кожної бізнес-одиниці; встановлення цільових нормативів, які пов’язані з конкретними чинниками вартості; визначення графіку підведення підсумків для співставлення досягнутих результатів з запланованими ключовими показниками діяльності  [3, с. 120].

Згідно іншої точки зору цикл управління вартістю включає такі послідовні етапи: 1) побудова стратегії управління вартістю підприємства; 2) виявлення та обґрунтування ключових чинників впливу на процес генерування та руйнування вартості; 3) побудова системи оціночних показників – індикаторів зміни чинників вартості; 4) формування системи інформаційного бухгалтерського забезпечення процесу управління вартістю; 5) реалізація стратегії управління вартістю підприємства; 6) аналіз ефективності управління вартістю та формування звітності про вартість підприємства [4, с. 28-36].

З врахуванням проведених досліджень пропонується алгоритм впровадження системи управління вартістю підприємств, що складається з десяти важливих та послідовно виконуваних дій менеджменту:

1. Конкретизація цілі вартісного управління підприємствами через визначення виду вартості, яка підлягає максимізації.

2. Здійснення оцінки вартості, обґрунтування головного показника й моделі оцінки вартості підприємств.

3. Ідентифікація внутрішніх та зовнішніх чинників вартості на основі аналізу діяльності підприємства та його взаємовідносин із зовнішнім (ринковим)  середовищем; побудова «дерева чинників вартості», встановлення показників – індикаторів зміни чинників вартості на всіх рівнях управління.

4. Розробка оптимальної стратегії розвитку підприємств у напрямку нарощування вартості, оцінка можливостей зростання вартості за рахунок різних чинників вартості та аналіз використання альтернативних стратегій.

5. Встановлення пріоритетів розвитку підприємств шляхом прийняття відповідних управлінських рішень.

6. Визначення короткострокових та довгострокових цільових нормативів збільшення вартості за визначеними періодами часу.

7. Планування заходів щодо реалізації оптимальної стратегії збільшення вартості; складання бюджетів під фінансове забезпечення заходів, що плануються.

8. Реалізація стратегії зростання вартості підприємств та виконання системи управлінських рішень.

9. Організація системи мотивації менеджменту та персоналу підприємств.

10.  Впровадження моніторингу вартості підприємств, аналіз ефективності вартісного управління.

 

Список використаних джерел

1. Мамонтова Н. А. Управління вартістю компаній нафтогазового комплексу в умовах інноваційного розвитку: Монографія / Н. А. Мамонтова. – Львів: ПАІС, 2011. – 484с.

2.  Єрофеєва Т. А. Система управління вартістю компанії в інституційній економіці: методологічні аспекти / Т. А. Єрофеєва // Наукові записки НаУКМА. Економічні науки. – 2009. – Т. 94. – С. 42-47.

3. Коупленд Т. Стоимость компаний: оценка и управление. – 3-е изд., перераб. и доп.: Пер. с англ.  / Т. Коупленд , Т.  Коллер , Дж. Муррин. – М.: ЗАО «Олимп-Бизнес», 2005. – 576 с.

4. Корягін М. В. Бухгалтерський облік у системі управління вартістю підприємства: теоретико-методологічні концепції : [монографія] /                      М. В. Корягін. – Львів : ЛКА, 2012. – 389 с.

 

Категорія: Секція/Section_7_2016_03_31 | Додав: clubsophus (2016-03-31)
Переглядів: 773 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція/Section_1_2016_03_31
Секція/Section_2_2016_03_31
Секція/Section_3_2016_03_31
Секція/Section_4_2016_03_31
Секція/Section_5_2016_03_31
Секція/Section_6_2016_03_31
Секція/Section_7_2016_03_31
Секція/Section_8_2016_03_31
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0