Архів / Archive

Головна » Статті » 2016_03_31_Lviv » Секція/Section_8_2016_03_31

АУДИТ НА ДЕРЖАВНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ: ПРОБЛЕМНІ АСПЕКТИ ТА НАПРЯМКИ ЇХ ВИРІШЕННЯ

Яковенко Юрій

студент

Науковий керівник: к.е.н., доцент Шендригоренко М. Т.

 Криворізький економічний інститут

м. Кривий Ріг, Україна

 

АУДИТ НА ДЕРЖАВНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ: ПРОБЛЕМНІ АСПЕКТИ ТА НАПРЯМКИ ЇХ ВИРІШЕННЯ

 

Державні підприємства займають одне з провідних місць у структурі економіки України, тому для їх успішного і ефективного функціонування потрібно реформувати та реорганізувати діючу систему контролю. Одним із шляхів реформування контролю за діяльністю державних підприємств є впровадження дієвої системи державного аудиту.

Проведені дослідження дозволяють констатувати, що серед фінансово-господарських порушень на підприємствах державної форми власності, найчастіше зустрічаються: приховування справжнього розміру прибутку, реальної величини заробітної плати та фактичної кількості працюючих, розміру матеріальних збитків, а також зайве витрачання бюджетних коштів внаслідок оплати завищених обсягів та вартості виконаних робіт і наданих послуг; витрачання бюджетних коштів на придбання обладнання, автотранспорту та інших матеріальних цінностей з перевищенням граничних нормативів, а також на утримання автотранспорту понад встановлені ліміти; незаконна передача державного та комунального майна суб’єктам недержавної форми власності тощо [3].

Розуміючи необхідність якісних змін у системі державного контролю, Уряд України ініціював проект постанови від 28 жовтня 2015 року № 868 «Про утворення Державної аудиторської служби України» [1]. Даною постановою передбачається створення Державної аудиторської служби, шляхом реорганізації Державної фінансової інспекції. Відповідно, така реорганізація призвела до деякої зміни завдань, що ставляться перед державними аудиторами, зокрема – це здiйснення державного фiнансового контролю, спрямованого на оцiнку ефективного, законного, цiльового, результативного використання та збереження державних фiнансових ресурсiв, необоротних та iнших активiв, досягнення економiї бюджетних коштiв [1].

Також, Кабінет Міністрів України прийняв Постанову «Про деякі питання проведення аудиту суб’єктів  господарювання державного сектору економіки» № 390 від 4 червня 2015 року [2].  Цей нормативний документ відкриває шлях до проведення якісного і незалежного аудиту найбільших держкомпаній із залученням провідних аудиторських фірм. Регулярна аудиторська перевірка наддасть об’єктивне уявлення про фінансовий стан і результати діяльності держпідприємств, дозволить покращити управлінські рішення та сприятиме залученню інвестицій.

Дія Постанови поширюється на акціонерні та унітарні держпідприємства, активи яких перевищують 250 млн. грн. Таких великих держпідприємств в Україні - 183. Передбачається, що аудиторські фірми обиратимуться на основі тендеру. Вказаний нормативний документ скасовує чинні обмеження на витрати держпідприємств, пов’язані з проведенням аудиту (до цього держкомпанії могли витрачати на ці цілі не більше 1,5% чистого прибутку). Це дозволить проводити аудит навіть збиткових держпідприємств, яких в Україні доволі багато.

Крім того, відтепер держпідприємства можуть проводити аудит без затримок, оскільки із прийняттям Постанови анульована заборона на витрати на аудит до затвердження фінплану підприємства.

Прийнятті постанови свідчать про реальну зацікавленість Уряду України у підвищенні якості не тільки отримуваної інформації в ході проведення перевірок діяльності держпідприємств, але й збільшення вимог до якості надаваних послуг.

Таким чином, впровадження дієвого державного аудиту на підприємствах, організаціях є необхідною умовою для подальшого розвитку економіки України. Також, аналізуючи дані зміни, можна зробити висновок, що Україна робить важливі кроки до переходу на дворівневу систему регулювання аудиторської діяльності, відповідно до загальносвітової практики. Головне, щоб це були дійсно якісні перетворення, зрушення, а не тільки зміни, пов’язані зі скороченням чисельності перевіряючих та неможливістю стійкої організації робочої діяльності.

 

Список використаних джерел

  1. Про утворення Державної аудиторської служби України : Постанова Кабінету Міністрів України від 28 жов. 2015 р. № 868  [Електронний ресурс] : сайт. — Режим доступу : http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/868-2015-п
  2. Про деякі питання проведення аудиту суб’єктів  господарювання державного сектору економіки :  Постанова Кабінету Міністрів України від 4 чер. 2015 р. № 390 [Електронний ресурс] : сайт. — Режим доступу : http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/390-2015-п
  3. Шевченко Н. І. Державний фінансовий контроль в Україні: сучасний стан, проблематика, напрями реформування [стаття] / Н. І. Шевченко, В. О. Куліченко – Дніпропетровськ : ДФА, 2012. – 30 с.

 

    

 

 

Категорія: Секція/Section_8_2016_03_31 | Додав: clubsophus (2016-03-31)
Переглядів: 721 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція/Section_1_2016_03_31
Секція/Section_2_2016_03_31
Секція/Section_3_2016_03_31
Секція/Section_4_2016_03_31
Секція/Section_5_2016_03_31
Секція/Section_6_2016_03_31
Секція/Section_7_2016_03_31
Секція/Section_8_2016_03_31
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0