Архів / Archive

Головна » Статті » 2016_03_31_Lviv » Секція/Section_8_2016_03_31

СУБ’ЄКТНА ХАРАКТЕРИСТИКА УКРАЇНСЬКОГО КОНСАЛТИНГОВОГО РИНКУ

Грищенко Наталія

к.е.н., старший викладач

кафедри міжнародного менеджменту

ДВНЗ «Київський національний економічних університет

ім. Вадима Гетьмана»

м. Київ, Україна

 

СУБЄКТНА ХАРАКТЕРИСТИКА УКРАЇНСЬКОГО КОНСАЛТИНГОВОГО РИНКУ

 

Незважаючи на динамічні темпи розвитку ринку консалтингових послуг в Україні за останні роки, все ж на сьогодні він перебуває у фазі формування та пошуку можливостей. Незважаючи на  відносну «молодість» вітчизняного ринку консалтингових послуг,  слід констатувати достатньо високу консалтингову активність України порівняно з іншими  країнами світу Український ринок консалтингу є висококонкурентним за рахунок присутності як світових лідерів, так і значної кількості місцевих консалтингових компаній. При цьому ринок консалтингу є відкритим для входження на нього нових компаній.

Світові лідери консалтингового ринку представлені в усіх ринкових сегментах, в окремих випадках досягаючи 80%. За джерелами походження капіталу 6,8% консалтингових компаній створені на основі іноземного капіталу, 6,6% компаній створені на змішаному капіталі і функціонують як спільні підприємства. Відповідно 86,6% компаній сформовані на українському капіталі. При цьому іноземні та спільні підприємства, які за кількістю складають лише 13,4%, утримують більшу частку ринку (понад 80%), що пояснюється різницею у вартості наданих послуг, обсягами та кількістю здійснюваних проектів та масштабами діяльності клієнтів консалтингових фірмах [1, с. 10].

Слід зазначити, що параметри українських консалтингових компаній неоднорідні и значно різняться  в окремих сегментах. Фахівці прогнозують підвищення рівня конкуренції, вихід з ринку дрібних гравців, подальше поглиблення спеціалізації, пошук нових консалтингових технологій та посилення компетенцій консультантів.

Слід зазначити, що на ринку управлінського консультування конкуренція між іноземними та українськими компаніями набагато вища, ніж на ринку аудиторських послуг. Основною причиною цього є те, що головними споживачами аудиторських послуг є переважно зовнішні по відношенню до компанії, користувачі (акціонери, кредитори, податкові органи), саме тому при виборі аудиторської компанії важливе значення має її ім’я. При виборі компанії, що здійснює послуги в сфері управлінського консультування споживачами є менеджери підприємства або власники бізнесу, які надають перевагу знанню особливостей вітчизняного ринку, а ім’я і імідж компанії відходить на другий план. Перевагами українських консалтингових фірм є також вужча спеціалізація та практична спрямованість, більша гнучкість у взаємовідносинах з клієнтами та набагато нижчій рівень цін. В свою чергу, можна виділити і певні недоліки, такі як брак міжнародного досвіду та знань у сфері управління, недостатньо опрацьована технологія управління проектами, орієнтація на збільшення обсягів замовлень не на користь якості.

В цілому ставлення до менеджмент-консультантів в Україні сприятливе, проте реальна готовність  клієнтів до активної співпраці з консультантами (враховуючи відносно високі ціни на консалтингові послуги) в умовах економічної нестабільності невисока. Так, 19,3% українських суб’єктів господарювання визнають  доцільність  співпраці з консультантами; 24,7% — припускають гіпотетичну корисність консалтингової підтримки бізнесу; 45,8% —  припускають можливість разової допомоги консультантів для вирішення проблемних питань; 3,6% вважають недоцільним витрачати кошти на консалтинг; 1,2% впевнені, що український бізнес поки  не готовий до такого типу послуг [2, с. 387].

Кількість компаній, які є активними учасниками консалтингового ринку складає 1,5 тис. Більше 70% консалтингових компаній в Україні була створена після 2000 р. Аналіз динаміки кількості зайнятих консалтинговою діяльністю в Україні свідчить про те, що вони скоротилися майже вдвічі, що є свідченням концентрації консалтингового ринку. Слід зазначити, що на вітчизняному ринку працюють переважно невеликі консалтингові компанії з чисельністю до 10 співробітників.

Останнім часом  в Україні спостерігається посилення зацікавленості з боку суб’єктів господарювання у послугах професійних консультантів, проте попит на них залишається низьким. Основними причинами  цього  є  нестабільна макроекономічна ситуація в країні,  зниження ділової активності компаній як наслідок світової фінансової кризи, недостатня їх платоспроможність, низький рівень культури роботи з незалежними експертами. Отже, подальше дослідження даного ринку сприятиме підвищенню його прозорості та рівня довіри українським консалтинговим компаніям.

 

Список використаних джерел

  1. Рынок консультационных услуг в Украине. Программа Деловых Консультаций Европейского Банка Реконструкции и Развития. [Електронний ресурс]. – Режим доступу:   http://astarta-tanit.com.ua/assets/files/101115%20 consulting. pdf (дата звернення 18.01.2016)
  2. Румянцев А. П. Світовий ринок послуг [Текст] : / А. П. Румянцев, Ю. О. Коваленко; - К. : Центр навчальної літератури, 2006. - 456 с.
Категорія: Секція/Section_8_2016_03_31 | Додав: clubsophus (2016-03-31)
Переглядів: 1731 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція/Section_1_2016_03_31
Секція/Section_2_2016_03_31
Секція/Section_3_2016_03_31
Секція/Section_4_2016_03_31
Секція/Section_5_2016_03_31
Секція/Section_6_2016_03_31
Секція/Section_7_2016_03_31
Секція/Section_8_2016_03_31
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 621
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0