Архів / Archive

Головна » Статті » 2016_10_28_KamPodilsk » Секція/Section_3_2016_10_28

ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УПРАВЛІННЯ ЦІНОВОЮ ПОЛІТИКОЮ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ

Балюк Дарія

магістрант

Науковий керівник : доцент Томчук О.В.

Вінницький національний аграрний університет

м. Вінниця

 

ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УПРАВЛІННЯ ЦІНОВОЮ ПОЛІТИКОЮ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ

 

Одним із напрямів розвитку сільського господарства в Україні є прийняття європейської моделі галузі як безперебійної форми виробництва сільськогосподарських продуктів та організації життя селян. Однією із передумов такого розвитку є формування і реалізація ефективної стратегії ціноутворення підприємств, які функціонують у сфері агропромислового комплексу України [1].

З метою забезпечення ефективності даної стратегії необхідно розробити та впровадити такі механізми управління, які нададуть можливість сприймати зміни середовища функціонування, розпізнавати їх і відповідно пристосувати діяльність підприємства до реальних умов, що, у свою чергу, має забезпечити її ефективність. Таким механізмом повинна стати цінова політика підприємства [2].

Важливість цінової політики сільськогосподарських підприємств полягає у забезпеченні беззбиткового обсягу виробництва їх продукції, виділяючи такі особливості формування цін на сільськогосподарську продукцію як необхідність урахування фактору сезонності, природних умов, що впливають на рівень урожайності культур, місце реалізації (міський ринок, система торгівельних мереж тощо) та рівень платоспро-можності населення, який формує попит та регулює пропозицію [3].

За результатами 2015 року вітчизняні суб’єкти господарювання за видами промислової діяльності сукупно отримали фінансовий результат, який складає майже 186 млрд. грн. збитку(72, 4 % підприємств отримали прибуток, а 27, 6 % – збиток) [4]. У той же час, чистий прибуток сільськогосподарських підприємств за підсумками 2015 року складає 103,2 млрд. грн. Згідно з даними Держстатистики, до аграрної галузі належить найбільша кількість підприємств, яким вдалося отримати прибуток – 88,4%. Саме на частку цих підприємств припадає 128,4 млрд. грн прибутку. Відповідно до повідомлення відомства, збитки, сума яких становить 25,3 млрд. грн, отримали лише 11,6% аграріїв [ 5].

Реалізація цінової політики сільськогосподарських підприємств полягає у зміцненні їх становища на ринку шляхом регулювання рівня цін на товари власного виробництва. При цьому, отримати переваги над конкурентами завдяки зниженню цін можуть лише ті підприємства, що виробляють товари з високою ціновою конкурентоспроможністю [6].

Цінова політика сільськогосподарських підприємств являє собою комплекс заходів щодо максимізації прибутку та ефективного збуту продукції, що, у свою чергу, забезпечує розширене відтворення сільськогосподарського виробництва у цілому та досягнення соціального ефекту завдяки задоволенню потреб споживачів [7].

Управління ціновою політикою складається з таких елементів:

– інформаційне забезпечення управління ціновою політикою, яке є особливо важливим, оскільки при встановленні певних цін на товари підприємство повинно володіти повною інформацію про стан маркетингового середовища зовнішнього ринка, а також враховувати можливі маркетингові ризики у сфері ціноутворення;

– стратегічні маркетингові рішення у сфері цінової політики передбачають визначення цілей, методів ціноутворення, розробку і реалізацію цінових стратегій, а також коригування цін, оскільки в умовах підвищеного динамізму маркетингового середовища зовнішнього ринку ціни не можуть залишатись незмінними [8].

Інформаційне забезпечення - це сукупність реалізованих рішень відносно обсягів інформації, її якісного і кількісного складу, розміщення і форм організації. Відповідно метою інформаційного забезпечення управління є своєчасне надання необхідної і достатньої інформації для прийняття управлінських рішень, що забезпечують ефективну діяльність як підприємства у цілому, так і його структурних підрозділів [9].

Однак недостатньо високий рівень інформаційного забезпечення, недосконалість системи збору, обробки, зберігання та розповсюдження інформації щодо рівня цін серед суб’єктів ринку і досі залишається проблемою ціноутворення на сільськогосподарських підприємствах України.

В цих умовах бухгалтерський облік повинен стати визначальним інструментом формування інформаційного забезпечення, а його інформація – основним джерелом. Перед бухгалтерським обліком стоїть завдання формування повної, достовірної, неупередженої інформації про діяльність підприємства з метою підвищення ефективності прийняття управлінських рішень стосовно цінової політики на різних рівнях з урахуванням тактичних і стратегічних цілей менеджменту.

Таким чином, формування інформаційного забезпечення управління ціновою політикою сільськогосподарських підприємств базується на даних системи, основу якої складає синтез облікової, аналітичної та нормативно-правової інформації з врахуванням галузевих особливостей та потреб менеджменту на кожному з етапів управління.

 

Список використаних джерел

  1. Макаренко, П. М. Ринкове ціноутворення за співвідношенням попиту та пропозиції [Текст] / П. М. Макаренко., А. П. Макаренко // Вісник Запорізького національного університету. – №1 (9). – 2011. – С.160-164.
  2. Ковбас, І. М. Управління аграрним підприємством на основі маркетингу [Текст] / І. М. Ковбас // Інноваційна економіка. Всеукраїнський науково-виробничий журнал. – № 7 (33). – 2012. – С.218-221.
  3. Васильєва, Л. М. Ціноутворення на продукцію АПК в умовах ринку [Текст] / Л. М. Васильєва // Наукові праці: науково-методичний журнал. Економічні науки. – Миколаїв : Вид-во МДГУ ім. П. Могили, 2004. – Т.30, Вип. 17. – С. 115-117.
  4. Чистий прибуток (збиток) підприємств за видами промислової діяльності у 2015 році [Електронний ресурс]. – Статистична інформація Державної служби статистики України. – Режим доступу : http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2015/fin/chpr/chpr_pr/chpr_pr_u/chpr_pr_0415_u.htm
  5.  88% аграрних підприємств отримали прибуток у 2015 році [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://agravery.com/uk/posts/show/ 88-agrarnih-pidpriemstv-otrimali-pributok-u-2015-roci.
  6. Шевченко, С. В. Цінова політика сільськогосподарських підприємств в умовах ринку [Текст] / С.В. Шевченко. – автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук : спец. 08.00.04. – Полтава, 2011. – 21 с.
  7. Ключник, А. В. Збутова політика та її значення у розвитку зовнішньоекономічної діяльності підприємства [Електронний ресурс] / А. В. Ключник // Глобальні та національні проблеми економіки. – Миколаїв. – 2015. – № 4. – Режим доступу : http://global-national.in.ua/
  8. Петренко, С. М. Інформаційне забезпечення внутрішнього контролю господарських систем : монографія [Текст] / С. М. Петренко. – Донецьк : ДонНУЕТ, 2007. – 290 с.
Категорія: Секція/Section_3_2016_10_28 | Додав: clubsophus (2016-10-27)
Переглядів: 541 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція/Section_1_2016_10_28
Секція/Section_2_2016_10_28
Секція/Section_3_2016_10_28
Секція/Section_4_2016_10_28
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0