Архів / Archive

Головна » Статті » 2016_10_28_KamPodilsk » Секція/Section_3_2016_10_28

КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ В СИСТЕМІ ПОЗИЦІОНУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВА НА РИНКУ

Кузів Юлія

студентка

Науковий керівник: к.е.н., доцент Палка І.М.

Тернопільський інститут соціальних та інформаційних технологій

м. Тернопіль

 

КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ В СИСТЕМІ ПОЗИЦІОНУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВА НА РИНКУ

 

В умовах жорсткої конкуренції на ринку виживають ті підприємства, які правильно оцінили свої можливості при позиціонуванні товару. Факторами, що визначають позицію товару на ринку, є не тільки ціни і якість, але також і виробник, дизайн, знижки, обслуговування, імідж товару і співвідношення цих факторів.

Позиціонування включає комплекс маркетингових елементів, з допомогою яких споживачів необхідно переконати, що мова йде про товар, створений саме для них. Вибір країни і цільового ринку частково вирішує питання про позиціонування товару. Для його остаточного вирішення слід в свідомості потенційних покупців і споживачів створити думку про те, що запропонований товар володіє цілим рядом переваг в порівнянні з аналогічними товарами конкурентів. Іншими словами, товар, що пропонується, повинен асоціюватися в свідомості його споживачів з можливістю отримання певних переваг в процесі його  споживання.

Позиціонування товару являє собою процес забезпечення його конкурентоспроможного становища на ринку, яке знайшло б відображення в ієрархії цінностей, створених у свідомості потенційних покупців.

Конкурентоспроможність підприємства розглядали у своїх працях такі зарубіжні та вітчизняні економісти, як А. Градов, М. Портер, Р. Фатхутдінов, А.В. Костін, О.К. Філатов та багато інших. Але з розвитком суспільства дане питання потребує подальшого дослідження та розроблення нових підходів до його розуміння.

Конкуренція в економічній діяльності одночасно є і рушійною силою, і формою боротьби. У зв`язку із глобалізацією ринків на фоні складної економічної ситуації, дослідження спроможності підприємств конкурувати є актуальною проблемою як для економіки в цілому, так і для окремих підприємств.

Конкуренція – найважливіша ланка всієї системи ринкового господарства. На сучасному етапі світового розвитку конкуренція як рушійна сила змушує виробників товарів постійно шукати нові шляхи підвищення їхньої якості, зниження ціни, підвищення якості сервісу. У зв'язку з дефіцитністю ресурсів постає нова проблема – їх економія за рахунок спрощення конструкції й підвищення якості. 

Конкурентоспроможністю підприємства – його комплексна порівняльна характеристика, яка показує ступінь переваг над підприємствами-конкурентами по сукупності оціночних показників діяльності на певних ринках, за певний проміжок часу.

Найважливішими параметрами-характеристиками конку­рентоспроможності підприємства, факторами, що впливають на неї є конкурентоспроможність продукції та здатність до адаптації в умовах змін зовнішнього середовища. Швидка ж адаптація забезпечується комплексом тех­нічних, технологічних, інтелектуальних, організаційних та економічних характеристик. Конкурентоспроможністю товару є його перевагою на ринку, яка забезпечує успішний збут в умовах конкуренції.

Конкурентоспроможність товару характеризується параметрами якості і ціни споживання. Ціна споживання визначається як сума ціни продажу й усіх витрат покупця (користувача), що мають місце протягом терміну експлуатації (використання) товару, а якість товару – сукупність властивостей і характеристик продукції, які додають їй здатності задовольняти певні потреби покупців у процесі використання, споживання товарів.

Отже, конкурентоспроможність характеризує властивість об'єкта задовольняти певну конкретну потребу в порівнянні з аналогічними об'єктами ринку. Конкурентоспроможність продукції визначається як її перевага у порівнянні з будь-якою продукцією при задоволенні покупцем його потреб. Тобто це ступінь відповідності продукції на певний момент вимогам цільових груп споживачів або обраного ринку за найважливішими характеристиками: технічними, економічними, екологічними.

 

Список використаних джерел

  1. Липчук, В. В. Маркетинг: навч. пос. [Текст] / В. В. Липчук, Р. П. Дудяк, С. Я. Бугіль, Я. С. Янишин. – Львів : „Магнолія 2006”, 2012. – 456 с.
  2. Петруня, Ю. Є. Маркетинг : навч. посіб. [Текст] / Петруня Ю.Є. – 2-ге вид., перероб. і доп. – К. – 2010. – 351 с.
Категорія: Секція/Section_3_2016_10_28 | Додав: clubsophus (2016-10-27)
Переглядів: 544 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція/Section_1_2016_10_28
Секція/Section_2_2016_10_28
Секція/Section_3_2016_10_28
Секція/Section_4_2016_10_28
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0