Штогрин Марія
cтудентка
Науковий керівник: к.е.н., доцент Гащин О.Р.
Тернопільський інститут соціальних та інформаційних технологій
м. Тернопіль
ОСОБЛИВОСТІ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ
Невід’ємними складовими успішного функціонування підприємства на ринку є розвиток маркетингової діяльності та ефективне застосування сучасних інформаційних технологій. Поєднання цих факторів стало основою для появи нового напрямку сучасної маркетингової концепції – Інтернет-маркетингу.
Поступово Інтернет стає важливою частиною повсякденного та ділового життя. Найбільш вагоме значення Інтернет займає як засіб комунікації. Більша половина Інтернет-користувачів використовують мережу для спілкування через соціальні мережі, решта - для отримання пошти та відправлення листів. Разом з тим, понад третину Інтернет-користувачів використовують глобальну мережу для пошуку та аналізу товарів і послуг. Однак їх покупку через Інтернет здійснює лише 10 %.
Інтерес до застосування Інтернет-маркетингу виникає внаслідок швидкого розвитку глобальної мережі Інтернет, що впливає на значну частину бізнес-процесів. Науковці та практичні маркетологи дають високу оцінку можливостям застосування Інтернету як комунікаційного засобу і нового бізнес-середовища. Відбувається поступова модернізація маркетингової діяльності, основу якої складають Інтернет-технології.
Питанням маркетингу та маркетингової діяльності в мережі Інтернет займались такі вчені, як І. Успенський [7], І.Л. Литовченко [5], В.Л Плескач [6], І. Кінаш [4].
І. Кінаш [4, с. 25], вважає, що Інтернет-маркетинг – це новий вид маркетингу, який передбачає застосування традиційних та інноваційних інструментів та технологій у мережі Інтернет для визначення і задоволення потреб і запитів споживачів (покупців) шляхом обміну з метою отримання товаровиробником прибутку чи інших вигод.
Однією з важливих задач для керівництва підприємств є коректне застосування Інтернет-технологій. Тому, актуальним залишається питання адаптації нових знань та пошук нового інструментарію для гармонізації маркетингової діяльності. Це обґрунтовує необхідність відведення окремого місця Інтернет-маркетингу у маркетинговій діяльності, проведення досліджень та розроблення рекомендацій щодо його практичного застосування.
Слід зазначити, що більшість підприємств неповною мірою використовують можливості Інтернет-маркетингу. В основному, це є наслідком декількох чинників:
- побоювання підприємств щодо застосування складових Інтернет- маркетингу через недостатню кількість досліджень впливу Інтернет-технологій на маркетингову діяльність;
- недостатня кількість кваліфікованих працівників у процесі реалізації Інтернет-маркетингу;
Руйнування цього бар’єру, на шляху впровадження Інтернет-маркетингу, криється у здійсненні наступних заходів:
- проведенні ґрунтовних досліджень щодо впливу Інтернет- маркетингу на економічну діяльність підприємства;
- розробленні рекомендацій щодо застосування Інтернет-маркетингу на підприємстві в залежності від специфіки його функціонування;
- посиленні ролі держави у стимулюванні розвитку електронного бізнесу та електронної комерції.
В загальному можна відмітити, що розвиток глобальної мережі Інтернет став поштовхом до створення нового Інтернет-маркетингу. Його застосування дає підприємствам ряд переваг, які допомагають підвищити їх конкурентоспроможність та покращити економічні показники діяльності.
Отже, слід зазначити, що Інтернет-маркетинг не можна обмежувати виконанням окремих функцій. Він представляє собою комплекс заходів, виконання яких дозволяє реалізувати основні маркетингові функції. Платформу для Інтернет-маркетингу створюють Інтернет-технології, які є основою для близьких за змістом понять: електронного маркетингу, цифрового маркетингу, віртуального маркетингу. Таким чином, Інтернет-маркетинг представляє собою поєднання функцій традиційного маркетингу та Інтернет-технологій. Це дає підстави для власного формулювання сутності поняття. Так, під Інтернет-маркетингом слід розуміти організацію діяльності, що здійснюється засобами глобальної мережі Інтернет, з метою досягнення маркетингових цілей підприємства та задоволення потреб споживачів.
Список використаних джерел
- Бочко, О. Електронний маркетинг сучасності [Електронний ресурс] / Бочко О. – Режим доступу : http://irbis-nbuv.gov.ua
- Вирин, Ф. Інтернет-маркетинг. Повний збірник практичних інструментів [Текст] / Федір Вірін. – М. : Ескмо, 2009. – 224 с.
- Ілляшенко, С. М. Сучасні тенденції застосування Інтернет-технологій у маркетингу / С. М. Ілляшенко // Маркетинг і менеджмент інновацій. –2011. – № 4. – Т. ІІ. – С. 64-74.
- Кінаш, І. А. Інтернет-маркетинг – стратегія розвитку сучасних машинобудівних підприємств [Текст] / І. А. Кінаш // Сталий розвиток економіки. – 2013. – № 3 (20). – С. 331-335.
- Литовченко, І. Л. Інтернет-маркетинг: Навчальний посібник [Текст] / І. Л. Литовченко, В. П. Пилипчук. – К. : Центр наукової літератури, 2008 – 184 с.
- Плескач, В. Л. Технології електронного бізнесу : Монографія [Текст] / В. Л. Плескач. – К. : КНЕУ, 2004. – 223 с.
- Успенський І.В. Інтернет-маркетинг: Підручник [Електронний ресурс] / І.В. Успенський. – СПб. : Изд-во СПГУЕіФ, 2003. – Режим доступу: www.aup.ru/books/m80/
|