Архів / Archive

Головна » Статті » 2011_11_15-16_KamPodilsk » Секція_6_2011_11_15-16

АНАЛІЗ ОЦІНКИ ДІЛОВОЇ АКТИВНОСТІ АВТОТРАНСПОРТНИХ ПІДПРИЄМСТВ
Петренко Лариса
аспірант,
Кіровоградський національний технічний університет,
м. Кіровоград
 
АНАЛІЗ ОЦІНКИ ДІЛОВОЇ АКТИВНОСТІ АВТОТРАНСПОРТНИХ ПІДПРИЄМСТВ
 
Ефективність функціонування автотранспортного підприємства залежить від оперативної та якісної оцінки фінансового стану підприємства, а саме ділової активності, яка є підґрунтям для прийняття оптимальних управлінських рішень. Становлення ринкових відносин в Україні підвищило її значимість у зв’язку розширенням кола споживачів фінансової інформації, а саме комерційні банки, акціонери, аудиторські фірми, органи державного та регіонального управління. Водночас існує проблема відсутності єдиної методики визначення ділової активності підприємств, а тим паче автотранспортних підприємств.
Процедура дослідження рівня ділової активності насамперед пов’язана з ефективністю формування та використання фінансових ресурсів, що перебувають в розпорядженні підприємства. Перспективи розвитку методики аналізу ділової активності автотранспортних підприємств тісно пов’язані з розвитком інших економічних наук таких як : економічна теорія, статистика, економіко-математичне моделювання, економічної статистики та інші.
Проблемами оцінювання ділової активності розглядаються в працях зарубіжних вчених-економістів, зокрема таких як Д.А. Аакер, Е.Дж. Долан, К.Д. Кемпбел, Р.Дж. Кемпбел, Л.А. Беренстайн, А.Д. Шеремет, В.В. Ковальов, Г.В. Савицька, Р.С. Сайфулін, та ін. Розробці окремих аспектів даної проблеми присвячені наукові праці і вітчизняних економістів: Т.А. Лахтіонової, Р.О.Костирко, М.Д.Білик, О.В.Павловської, Н.Ю. Невмержицької, Є.В. Мниха, Н.М. Притуляк, Ю.С. Цал-Цалко, Г.І. Кіндрацької, В.О. Подольської, О.В. Яріш, А.М. Поддєрьогіна Н.М. Дєєва, О.І. Дедіков, К.В. Ізмайлова та ін.
Незважаючи на відсутність єдиних методик та систем показників оцінювання ділової активності підприємства, майже всі дослідники цієї проблематики наголошують на дослідженні ділової активності за допомогою натуральних та вартісних показників .
До якісних та кількісних критеріїв ділової активності автотранспортного підприємства слід віднести широту ринків надання послуг, репутація підприємства, ступінь виконання плану основних показників господарської діяльності, забезпечення заданих темпів їхнього росту, рівень ефективності використання ресурсів, стійкість економічного росту [2].
З вище викладеного можна зробити наступний висновок, що систематизація показників ділової активності для автотранспортних підприємств дозволить наблизитись до отримання об’єктивних результатів під час аналізу.
Основною метою дослідження є визначення показників аналізу ділової активності автотранспортного підприємства для забезпечення здійснення ефективного управління.
Ділова активність відображає рівень ефективності використання матеріальних, трудових, фінансових та інших ресурсів і в той же час характеризує якість управління, а також можливості потенційного розвитку підприємства.
Ділова активність може бути визначена як комплексна порівняльна характеристика підприємства, яка відображає ступінь та переваги сукупності оціночних показників його діяльності (операційної, фінансової, інноваційної, інвестиційної та маркетингової), що визначають успіх підприємства на ринку за певний проміжок часу [3].
Здійснюючи оцінку ділової активності автотранспортних підприємств слід більш детально оцінити ділову активність за видами діяльності. Оцінюючи операційну діяльність слід визначити наявність та позитивну динаміка операційного прибутку, позитивні теми зростання, швидкість та тривалість обертання різних видів активів підприємства, порівняльна оцінка показників ділової активності підприємства з однотипними підприємствами. позиціонування підприємства на фоні циклу ділової активності підприємства транспортної галузі.
Оцінюючи ділову активність за фінансовою діяльністю доцільно визначити позитивну динаміку отримання прибутку від фінансової діяльності, позитивна динаміка вартості цінних паперів підприємства та застосування коефіцієнта економічного зростання [4].
Ділова активність за інвестиційною та інноваційною діяльністю оцінюється по таким показникам, як: позитивна динаміка доходів від реальних інвестицій, наявність застосування інновацій, купівля-продаж нових технологій, патентів, ліцензій.
Оцінка маркетингової діяльності дозволяє визначити номенклатуру послуг автотранспортного підприємства, широту внутрішніх та зовнішніх ринків збуту продукції, місце на ринку та перспективи освоєння нових ринків , середній розмір та частоту укладення угод , наявність торгової марки та брендів, активне використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, реклами тощо.
Отже, досліджуючи ділову активність автотранспортного підприємства слід зазначити, що кожне підприємство вимагає індивідуального підходу до інтеграції та систематизації методик оцінювання його діяльності з врахуванням галузі економіки. За результатами дослідження можна зробити наступні висновки, при дослідженні ділової активності значну увагу слід приділяти оцінці фінансової, операційної та маркетингової діяльності автотранспортного підприємства.
 
Список використаних джерел
1.       Мясникова О.В. Статистическое изучение деловой активности предприятий(на примере розничной торговли и транспорта) [Текст]: автореферат диссертации на соискание научной степени к.э.н. / О.В. Мясникова. – Санкт-Петербург, 2007.- 20с.
2.       Шеремет А.Д. Метолика финансового анализа / А.Д. Шеремет . – М.: ИНФРА, 2001. – 286с.
3.       Ковалев В.В. Финансовый анализ: методы и процедуры. / Ковалев В.В. - М.: Финансы и статистика, 2006. - 560 с.
4.     Лахтіонова Л.А. Фінансовий аналіз суб'єктів господарювання: Монографія. / Лахтіонова Л.А. - К.: КНЕУ, 2001.- 387 с.
5.       Білик М.Д Фінансовий аналіз: Навч. посіб./ Білик М.Д., Павловська О.В., Притуляк Н.М., Невмержицька Н.Ю. - К.: КНЕУ, 2005. - 592 с.
Категорія: Секція_6_2011_11_15-16 | Додав: clubsophus (2011-11-13)
Переглядів: 1829 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція_1_2011_11_15-16
Секція_2_2011_11_15-16
Секція_3_2011_11_15-16
Секція_4_2011_11_15-16
Секція_5_2011_11_15-16
Секція_6_2011_11_15-16
Секція_7_2011_11_15-16
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0