Архів / Archive

Головна » Статті » 2015_06_4-5_KamPodilsk » Секція/Section_3_2015_06_4-5

ЗДІЙСНЕННЯМ РОЗРАХУНКІВ ЗА ДОГОВОРАМИ, УКЛАДЕНИМИ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ ПРОЦЕДУР ЗАКУПІВЕЛЬ

Заєць Н.М., аспірант

Київський національний економічний університет

імені Вадима Гетьмана

м. Київ, Україна

 

ЗДІЙСНЕННЯМ РОЗРАХУНКІВ ЗА ДОГОВОРАМИ, УКЛАДЕНИМИ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ ПРОЦЕДУР ЗАКУПІВЕЛЬ

 

Проведення процедур закупівель, у першу чергу, пов’язують з  діяльністю бюджетних установ оскільки вимоги законодавства зобов’язують проводити процедури при використанні бюджетних коштів.

Однак, з моменту зміни в законодавстві поняття державного замовника та його прив’язки не до коштів на які здійснюється закупівля, а до мети здійснення такої закупівлі та мети діяльності самого замовника, змінилась кількість підприємств, що застосовують норми Закону про закупівлі [1].

Проведення процедур закупівель це процес, що передує укладанню договору про закупівлю та відповідно його оплаті згідно рахунків, платіжних доручень чи актів виконаних робіт (наданих послуг).

Крім того, початок процедур закупівель пов’язаний із плануванням, яке в свою чергу, опирається на кошторис бюджетної установи або фінансовий план підприємства [4].

Якщо планування, як перший етап процедури закупівлі, відштовхується від уже затверджених фінансових документів та не може впливати на їх зміст, то після процедурна діяльність, зокрема оплата договорів бухгалтерією, більш залежна від закупівельних норм.

Укладання договору про закупівлю вважається результатом процедури закупівлі, після якого повинно бути оприлюднене оголошення про цей результат та складено звіт про результати проведення процедури закупівлі згідно якої укладено відповідний договір.

Як передбачає Закон України «Про здійснення державних закупівель», під час оплати за договорами про закупівлю замовником разом із платіжним дорученням банкам надаються документи щодо державних закупівель відповідно до Закону України "Про банки і банківську діяльність". У разі їх невідповідності вимогам цього Закону платіжне доручення вважається оформленим неналежним чином [1].

Отже, не лише казначейські органи перевіряють наявність необхідних процедурних документів, а і банки, що обслуговують підприємства.

Таким чином, перед тим як формувати платіжні документи, крім договору про закупівлю, бухгалтерія повинна отримати необхідні процедурні документи, що передували його укладенню.

На цьому етапі бухгалтерія має виконувати своєрідну функцію первинного контролю, оскільки якщо не звернути увагу на відсутність необхідних процедурних документів, в подальшому, оплата за договором може бути зупинена казначейськими органами або банком.

Разом з тим, не визначено конкретних документів, що повинні підтверджувати проведення процедури закупівлі у разі оплати договору, укладеного за її результатами.

Відповідно до Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів за умови взяття бюджетного зобов’язання, за яким застосовуються процедури закупівель товарів, робіт і послуг, розпорядник бюджетних коштів протягом 7 робочих днів з дати, зазначеної у звіті про результати проведення процедури закупівель, подає до органу Казначейства додатково, крім документів, зазначених в абзаці першому цього пункту, оригінали документів або їх копії, засвідчені в установленому порядку, що підтверджують проведення закупівлі та передбачені законодавством у сфері державних закупівель [2].

При цьому Порядок не визначає, які саме документи потрібно подати. Більш того, вимоги щодо підтвердження проведення процедур закупівель за договорами закупівлі, що оплачуються через банки, визначаються самостійно банками.

Відповідно до роз’яснень Уповноваженого органу у сфері державних закупівель кінцевим документом у процедурі закупівлі є звіт про її результати. Встановлена форма такого звіту передбачає зазначення інформації про всі етапи проведення процедури закупівлі, починаючи з оголошення про її проведення і закінчуючи договором та оголошенням про її результат [3].

Таким чином, звіт про результати проведення процедури закупівлі може слугувати підтвердженням її фактичного здійснення.

Однак, Закон про закупівлі передбачає відміну торгів замовником у разі порушення порядку оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі, акцепту, оголошення про результати процедури закупівлі, передбаченого цим Законом [1].

Отже, звіт про результати процедури закупівлі може містити інформацію про всі необхідні документи про проведення процедури закупівлі, але, при цьому, торги повинні бути відмінені у зв’язку із порушенням порядку оприлюднення необхідних документів, що відповідно не є підтвердженням правомірного проведення процедури.

Враховуючи вищезазначене, для підтвердження наявності підстав для оплати договору про закупівлю, разом із звітом про проведення процедури закупівлі повинні бути документи, що підтверджують дотримання порядку оприлюднення необхідних документів.

Законом про закупівлі визначено, що Замовник безоплатно подає для оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому цим Законом, інформацію про закупівлю [1].

Водночас, законодавством не визначено яким чином слід підтверджувати відповідне оприлюднення необхідної інформації про закупівлю.

У зв’язку із чим, виникає різне трактування таких документів – для одних  установ, що здійснюють операції із коштами, достатньо роздруківки із сайту, інші вимагають щоб вона була завірена, а деякі вимагають письмове підтвердження про оприлюднення відповідних документів, надане органом, що здійснив таке оприлюднення.

Таким чином, порядок оплати договорів закупівлі, укладених за результатами процедури закупівлі, вимагає більш чіткого визначення переліку та форм документів, що повинні підтверджувати  проведення відповідних процедур закупівель, як цього вимагає законодавство.  Крім того, визначення таких документів повинно бути врегульоване нормативним документом не локального характеру, що дозволить уникнути суперечностей стосовно відповідних документів, як з боку замовників, органів, що здійснюють операції із перерахуванням коштами, та контролюючих органів.

 

Список використаних джерел

  1. Про здійснення державних закупівель  [Текст] : [закон України : офіц.текст : за станом на 09.05.2015 р.] / Верховна Рада України ; Закон від 10.04.2014 № 1197-VIІ // Відомості Верховної Ради України (ВВР). — 2014. — N 24. — С. 883. — Доступно з мережі Інтернет : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1197-18 (дата звернення 28.05.2015 р.). – Назва з екрана.
  2. Про затвердження Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України [Текст] : офіц. текст : станом на 14.11.2014 р. / Мінфін України; Наказ, Порядок, Реєстр від 02.03.2012 № 309. – Доступно з мережі Інтернет : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0419-12/print1389885662665221 (дата звернення 28.05.2015р.). – Назва з екрана.
  3. Лист Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 08.08.2014 № 3302-05/27478-03 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.me.gov.ua/Documents/List?lang=uk-A&tag=ListiInformativnogoKharakteru  (дата звернення 28.05.2015р.). – Назва з екрана.

4. Дуброва, Я. Річний план у запитаннях і відповідях [Текст] / Я. Дуброва // Щомісячний спеціалізований журнал «Держзакупівлі». – 2015. – № 1. – С. 11–13.

Категорія: Секція/Section_3_2015_06_4-5 | Додав: clubsophus (2015-06-03)
Переглядів: 563 | Рейтинг: 0.0/0
Переклад
Форма входу
Категорії розділу
Секція/Section_1_2015_06_4-5
Секція/Section_2_2015_06_4-5
Секція/Section_3_2015_06_4-5
Секція/Section_4_2015_06_4-5
Пошук
Наше опитування
Яка наукова інформація Вас найбільше цікавить?
Всього відповідей: 651
Інтернет-ресурси
Підписатися через RSS2Email

Новини клубу SOPHUS



Наукові спільноти
Статистика
free counters

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0